CO TO JEST TUNEL SPRZEDA┼╗OWY I DLACZEGO JEST TAK WA┼╗NY DZISIAJ W BRAN┼╗Y MEBLOWEJ?

W naszej firmie codziennie odpowiadamy na pytania klient├│w dotycz─ůce strategii i us┼éug. Ale najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytanie brzmi:  ÔÇ×Co to jest ten tunel sprzeda┼╝owy?ÔÇŁ

M├│wi─ůc najpro┼Ťciej, tunel sprzeda┼╝owy to prezentacja zachowa┼ä Twoich klient├│w w procesie sprzeda┼╝y od pierwszego kontaktu z Twoj─ů firm─ů czy us┼éug─ů do realizacji sprzeda┼╝y.

Dlaczego tak ┼éatwa koncepcja mo┼╝e by─ç tak myl─ůca? 

Samo wyszukiwanie has┼éa w Internecie: tunel sprzeda┼╝owy czy lejek sprzeda┼╝y mo┼╝e zawr├│ci─ç w g┼éowie nawet najbardziej do┼Ťwiadczonym marketerom, a co dopiero osobom nie zwi─ůzanym z pozyskiwaniem klient├│w.

Jako w┼éa┼Ťciciel firmy musisz wiedzie─ç dwie rzeczy:

   1)  Projekt tunelu ma na celu wyselekcjonowanie faktycznych klient├│w spo┼Ťr├│d szerokiej grupy og├│lnie zainteresowanych; tak jak w normalnym domowym lejku, g├│ra jest szeroka, a d├│┼é bardzo w─ůski.

   2) Tunel sprzeda┼╝owy jest zaprojektowany jako wewn─Ötrzny przesiewacz, w kt├│rym z szerokiej grupy potencjalnych klient├│w wypadn─ů w ramach tego procesu ci, kt├│rzy s─ů najmniej zainteresowani. Bo celem jest stworzenie ┼Ťcie┼╝ki ko┼äcz─ůcej si─Ö klientem, kt├│remu sprzedasz swoje produkty lub us┼éugi, a nie zbieranie ludzi,  kt├│rzy tylko wysy┼éaj─ů Tobie like i serduszka i komentuj─ů jakie pi─Ökne meble.

Przyjrzyjmy si─Ö jak powinna wygl─ůda─ç ┼Ťcie┼╝ka naszego idealnego klienta w 4-stopniowym tunelu sprzeda┼╝owym, kt├│ry mo┼╝e pokaza─ç precyzyjnie gdzie firmie brakuje rozwi─ůza┼ä w utrzymaniu klienta, a m├│wi─ůc wprost - co trzeba poprawi─ç aby zwi─Ökszy─ç wyniki.

ETAPY 4-STOPNIOWEGO LEJKA SPRZEDA┼╗Y:

Etap 1.

┼Üwiadomo┼Ť─ç ÔÇô potencjalny klient, kt├│ry po raz pierwszy widzi Twoje meble czy us┼éugi ma mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç i kojarzy─ç istnienie Twojej firmy czy produktu. Naszym zadaniem jest to aby osoby zainteresowane, poszukuj─ůce wykonawcy i ciekawych dla siebie rozwi─ůza┼ä zapami─Öta┼éy w┼éa┼Ťnie Twoj─ů firm─Ö i chcia┼éy dowiedzie─ç si─Ö o niej wi─Öcej.

Jest na to kilka sposob├│w:

  • P┼éatne reklamy (Google AdWords, Facebook Ads itp.),
  • Posty w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych,
  • Marketing tre┼Ťci (blogi, filmy itp.),
  • Recenzje lub polecenia aktualnych klient├│w,
  • Wyszukiwania organiczne SEO, kt├│re prowadz─ů do Twojej witryny.

Najwa┼╝niejsze, ┼╝e co┼Ť w Twojej firmie przyci─ůgn─Ö┼éo uwag─Ö odwiedzaj─ůcych, kt├│rzy chc─ů sprawdzi─ç co jeszcze robisz. Bardzo wa┼╝ne jest aby┼Ť ugruntowa┼é w ich pami─Öci swoj─ů mark─Ö. Na tym etapie musisz mie─ç ju┼╝ stworzonego AVATARA czyli idealnego klienta, kt├│ry zostawia u Ciebie pieni─ůdze. 

To w┼éa┼Ťnie na tym etapie dla wielu firm najbardziej oczywiste i pomocne jest u┼╝ywanie systemu CRM czyli systemu do zarz─ůdzania relacjami z klientami, np.: wysy┼éanie e-maili z Twoimi najlepszymi realizacjami czy TOP produktami, kt├│re zawsze polecasz, przypomnieniami, promocjami. Pomo┼╝e to zar├│wno w pozyskiwaniu potencjalnych klient├│w, do kt├│rych pocz─ůtkowo nale┼╝y dotrze─ç, jak i w automatyzacji procesu w przysz┼éo┼Ťci.

Etap 2.

Zainteresowanie ÔÇô tutaj zaczynasz budowa─ç ju┼╝ relacj─Ö z potencjalnymi klientami. Masz ich uwag─Ö, ale teraz chcesz ich naprawd─Ö zainteresowa─ç Twoimi us┼éugami i produktami. Tworz─ůc tre┼Ťci, kt├│re odpowiadaj─ů ich wyborom mebli lub potrzebom sprawisz, ┼╝e potencjalny klient b─Ödzie wraca┼é po wi─Öcej. 

Mo┼╝esz zach─Öci─ç potencjalnego klienta, oferuj─ůc, np. BEZP┼üATN─ä:

  • konsultacje
  • pomiary, 
  • wizualizacj─Ö 3D,
  • zaproszenie do wydarzenia internetowego,
  • DARMOW─ä pr├│bk─ů produktu. 

Ponadto jest to idealna okazja, aby zaprosi─ç ich do wype┼énienia ankiety, um├│wienia si─Ö na spotkanie, wskazania trend├│w, kt├│re najbardziej im si─Ö podobaj─ů ÔÇô po prostu trzeba potencjalnych klient├│w zaanga┼╝owa─ç aby chcieli przej┼Ť─ç z Twoj─ů firm─ů dalej.

Etap 3. 

Decyzja ÔÇô To wa┼╝ny moment, nadszed┼é czas, aby Tw├│j potencjalny klient podj─ů┼é decyzj─Ö. Jest to r├│wnie┼╝ etap, na kt├│rym stracisz najwi─Öcej obserwator├│w. Ci, kt├│rzy nie s─ů zainteresowani lub po prostu Ci─Ö tylko sprawdzaj─ů, zaczn─ů wypada─ç z tunelu. 

Tutaj musisz wiedzie─ç, ┼╝e Twoja oferta w 100% spe┼énia potrzeby Twojego klienta lub rozwi─ůzuje jego aktualny problem. Mo┼╝esz zbudowa─ç zaufanie i podzieli─ç si─Ö rekomendacjami i opiniami innych zadowolonych klient├│w, aby upewnili si─Ö, ┼╝e podejmuj─ů dobr─ů decyzj─Ö o zakupie w Twojej firmie.

Etap 4.

Akcja ÔÇô Nadszed┼é czas. Klient jest gotowy do z┼éo┼╝enia zam├│wienia, a jego proces powinien by─ç jak najbardziej zrozumia┼éy i prosty zar├│wno dla Ciebie, jak i dla klienta. W tym momencie KLUCZOWE jest r├│wnie┼╝ upewnienie si─Ö przez potencjalnego klienta, ┼╝e obs┼éuga oferowana przez Twoj─ů firm─Ö  jest najlepszym wyborem.

Nic nie jest bardziej frustruj─ůce ni┼╝ utrata klienta na tym ostatnim etapie. W aktualnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej dostrzegamy to zjawisko dosy─ç cz─Östo. Z tego wzgl─Ödu podtrzymywanie biznesowej relacji z potencjalnym klientem, kt├│ry podj─ů┼é decyzj─Ö, a nie poszed┼é dalej jest jak najbardziej rekomendowane i nazywamy to  naszym systemem 3 X FOLLOW UP.

MARCIN PUCHAŁA tel. 502518159

STANISŁAW WRONA tel. 502270767

>