CO TO JEST TUNEL SPRZEDAŻOWY I DLACZEGO JEST TAK WAŻNY DZISIAJ W BRANŻY MEBLOWEJ?

W naszej firmie codziennie odpowiadamy na pytania klientów dotyczące strategii i usług. Ale najczęściej zadawane pytanie brzmi:  „Co to jest ten tunel sprzedażowy?”

Mówiąc najprościej, tunel sprzedażowy to prezentacja zachowań Twoich klientów w procesie sprzedaży od pierwszego kontaktu z Twoją firmą czy usługą do realizacji sprzedaży.

Dlaczego tak łatwa koncepcja może być tak myląca? 

Samo wyszukiwanie hasła w Internecie: tunel sprzedażowy czy lejek sprzedaży może zawrócić w głowie nawet najbardziej doświadczonym marketerom, a co dopiero osobom nie związanym z pozyskiwaniem klientów.

Jako właściciel firmy musisz wiedzieć dwie rzeczy:

   1)  Projekt tunelu ma na celu wyselekcjonowanie faktycznych klientów spośród szerokiej grupy ogólnie zainteresowanych; tak jak w normalnym domowym lejku, góra jest szeroka, a dół bardzo wąski.

   2) Tunel sprzedażowy jest zaprojektowany jako wewnętrzny przesiewacz, w którym z szerokiej grupy potencjalnych klientów wypadną w ramach tego procesu ci, którzy są najmniej zainteresowani. Bo celem jest stworzenie ścieżki kończącej się klientem, któremu sprzedasz swoje produkty lub usługi, a nie zbieranie ludzi,  którzy tylko wysyłają Tobie like i serduszka i komentują jakie piękne meble.

Przyjrzyjmy się jak powinna wyglądać ścieżka naszego idealnego klienta w 4-stopniowym tunelu sprzedażowym, który może pokazać precyzyjnie gdzie firmie brakuje rozwiązań w utrzymaniu klienta, a mówiąc wprost - co trzeba poprawić aby zwiększyć wyniki.

ETAPY 4-STOPNIOWEGO LEJKA SPRZEDAŻY:

Etap 1.

Świadomość – potencjalny klient, który po raz pierwszy widzi Twoje meble czy usługi ma mieć świadomość i kojarzyć istnienie Twojej firmy czy produktu. Naszym zadaniem jest to aby osoby zainteresowane, poszukujące wykonawcy i ciekawych dla siebie rozwiązań zapamiętały właśnie Twoją firmę i chciały dowiedzieć się o niej więcej.

Jest na to kilka sposobów:

  • Płatne reklamy (Google AdWords, Facebook Ads itp.),
  • Posty w mediach społecznościowych,
  • Marketing treści (blogi, filmy itp.),
  • Recenzje lub polecenia aktualnych klientów,
  • Wyszukiwania organiczne SEO, które prowadzą do Twojej witryny.

Najważniejsze, że coś w Twojej firmie przyciągnęło uwagę odwiedzających, którzy chcą sprawdzić co jeszcze robisz. Bardzo ważne jest abyś ugruntował w ich pamięci swoją markę. Na tym etapie musisz mieć już stworzonego AVATARA czyli idealnego klienta, który zostawia u Ciebie pieniądze. 

To właśnie na tym etapie dla wielu firm najbardziej oczywiste i pomocne jest używanie systemu CRM czyli systemu do zarządzania relacjami z klientami, np.: wysyłanie e-maili z Twoimi najlepszymi realizacjami czy TOP produktami, które zawsze polecasz, przypomnieniami, promocjami. Pomoże to zarówno w pozyskiwaniu potencjalnych klientów, do których początkowo należy dotrzeć, jak i w automatyzacji procesu w przyszłości.

Etap 2.

Zainteresowanie – tutaj zaczynasz budować już relację z potencjalnymi klientami. Masz ich uwagę, ale teraz chcesz ich naprawdę zainteresować Twoimi usługami i produktami. Tworząc treści, które odpowiadają ich wyborom mebli lub potrzebom sprawisz, że potencjalny klient będzie wracał po więcej. 

Możesz zachęcić potencjalnego klienta, oferując, np. BEZPŁATNĄ:

  • konsultacje
  • pomiary, 
  • wizualizację 3D,
  • zaproszenie do wydarzenia internetowego,
  • DARMOWĄ próbką produktu. 

Ponadto jest to idealna okazja, aby zaprosić ich do wypełnienia ankiety, umówienia się na spotkanie, wskazania trendów, które najbardziej im się podobają – po prostu trzeba potencjalnych klientów zaangażować aby chcieli przejść z Twoją firmą dalej.

Etap 3. 

Decyzja – To ważny moment, nadszedł czas, aby Twój potencjalny klient podjął decyzję. Jest to również etap, na którym stracisz najwięcej obserwatorów. Ci, którzy nie są zainteresowani lub po prostu Cię tylko sprawdzają, zaczną wypadać z tunelu. 

Tutaj musisz wiedzieć, że Twoja oferta w 100% spełnia potrzeby Twojego klienta lub rozwiązuje jego aktualny problem. Możesz zbudować zaufanie i podzielić się rekomendacjami i opiniami innych zadowolonych klientów, aby upewnili się, że podejmują dobrą decyzję o zakupie w Twojej firmie.

Etap 4.

Akcja – Nadszedł czas. Klient jest gotowy do złożenia zamówienia, a jego proces powinien być jak najbardziej zrozumiały i prosty zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta. W tym momencie KLUCZOWE jest również upewnienie się przez potencjalnego klienta, że obsługa oferowana przez Twoją firmę  jest najlepszym wyborem.

Nic nie jest bardziej frustrujące niż utrata klienta na tym ostatnim etapie. W aktualnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej dostrzegamy to zjawisko dosyć często. Z tego względu podtrzymywanie biznesowej relacji z potencjalnym klientem, który podjął decyzję, a nie poszedł dalej jest jak najbardziej rekomendowane i nazywamy to  naszym systemem 3 X FOLLOW UP.

MARCIN PUCHAŁA tel. 502518159

STANISŁAW WRONA tel. 502270767

>