W tym krótkim materiale przedstawię Ci 7 żelaznych zasad jak przygotować motocykl na sezon tzw. zimowy. To są zasady, które stosuję od lat i które pozwalają mi na uniknięcie problemów z uruchomieniem i eksploatacją wiosną, jak i utrzymywać moje i moich zadowolonych klientów motocykle w bardzo dobrej kondycji.

Jeśli uznasz, że te zasady Ci pasują, przejmij je i dołącz do swojego działania.

  1. Zostaw na zimę motocykl w miarę możliwości czysty i umyty. Ten krok wydaje się oczywisty, ale nie można wystarczająco podkreślić jego znaczenia. Czyszczenie motocykla, który nie będzie jeździł, brzmi jak niewdzięczna robota, ale to pozwoli Ci zaoszczędzić czas i ból głowy na dłuższą metę. Wszelkie zaschnięte robaki, brud lub plamy będą trudniejsze do usunięcia po kilku miesiącach.
  2. Napełnij zbiornik paliwa tzw. pod korek  ponieważ zapobiega to utrzymaniu się wilgoci na ściankach zbiornika i skraplaniu wody w baku motocykla co prowadzi do rdzy.  W przypadku nowszych motocykli posiadających układ wtryskowy na tym można temat układu paliwowego zamknąć, jeśli natomiast chodzi o motocykle z gaźnikami rekomenduje jednak odpalenie i zagrzanie motocykla 2 nawet 3 razy w ciągu postoju zimowego przy temperaturze na pewno powyżej 0 °C.  Jest to o tyle ważne że przy minusowych temperaturach olej jest bardzo gesty i może chwile być słabe smarowanie. Ważne jest jednak aby zrobić wymianę paliwa w gaźniku, unika się wtedy potencjalnych problemów z zabrudzeniem i regulacją gaźnika.                                                                                  
  3. Naładuj akumulator dedykowaną do swojego typu akumulatora ładowarką !!! Najbardziej optymalną metodą jest wyjęcie baterii i przechowywanie jej w zupełnie innym miejscu poza motocyklem, w którym nie występują żadne wahania temperatury. Dobrym rozwiązaniem jest również zostawienie akumulatora przez cała zimę podłączonego do tzw. inteligentnej ładowarki. Jeśli nie masz takiej możliwości i akumulator zostaje w motocyklu proponuję odłączenie   klemy „ – minusowej ”
  4. Zmień olej i filtr oleju na nowy przed zostawieniem pojazdu na dłuższy czas. Stary olej znajdujący się w silniku może prowadzić do szybkiego korodowania  elementów silnika poprzez zawierające w sobie różnego rodzaju szkodliwe  dla silnika substancje m.in: związki siarki, kwaśne resztki spalania paliwa, rozpuszczone w oleju paliwo, sadzę oraz różnego rodzaju zabrudzenia np. z ścierających się tarcz sprzęgłowych.  Na tym etapie sprawdź również czy masz  odpowiednią ilość płynu chłodzącego klasy do  -30°C w układzie chłodzenia, co jest szczególnie ważne podczas przechowywania motocykli przez zimę.
  5. Zadbaj o swoje opony a najlepszym na to  sposobem jest odciążenie opon. Odciążenia można dokonać, stosując stojaki na motocykle, co zapobiegnie nierównomiernemu zużyciu opon. Gdy motocykl ma koła uniesione można zastosować metodę zmniejszenia ciśnienia do ok 1,5 atmosfery.  Jeśli natomiast w twoim przypadku nie ma możliwości ustawienia go na stojakach polecam prosty sposób. Pozostaw ciśnienie w kołach na poziomie dedykowanym do twojego motocykla, następnie pod opony podłuż kawałek dywanu, gumy lub sklejkę, aby zrobić barierę przed wilgocią i odkształceniem. Na koniec pamiętaj, aby obracać opony, tocząc motocykl co jakiś czas.
  6. Smarowanie ruchomych części m.in. łańcucha  Wszystko, co zwykle smaruje się na motocyklu, należy wykonać bezpośrednio przed odstawieniem go na zimę. Na wyczyszczony łańcuch, warto nanieść dosyć dużą ilość  sprayu smarującego do łańcuchów, linki np. sprzęgła również warto nasmarować odpowiednim preparatem, aby na wiosnę dalej lekko pracowały.
  7. Zabezpieczenie zewnętrznej powierzchni lakierowanej, metalowej, chromowej. Jednym z ostatnich kroków po wykonaniu tych wszystkich czynności przygotowawczych jest ochrona powierzchni. Na lakierowane elementy rekomenduję pastę z woskiem, będzie działała jako bariera przed niechcianą wilgocią jak również kurzem. Na elementy metalowe można użyć m.in WD-40, aby zapobiec gromadzeniu się wilgoci. Elementy chromowane zabezpiecz środkiem dedykowanym do chromu. Dobrym rozwiązaniem jest pokrowiec motocyklowy, który będzie  specjalnie dopasowany do Twojego modelu motocykla. Nawet wtedy jeśli przechowujesz swój sprzęt w pomieszczeniu na zimę, dodatkowo ochroni go przed kurzem, zanieczyszczeniami, gryzoniami i niechcianymi uszkodzeniami i zadrapaniami.
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Inne blogi, które mogą Ci się spodobać:

>